sâmbătă, 18 februarie 2012

Cum m-a afectat samponul din comert

As vrea sa va povestesc un pic o experienta de curand traita care nu a facut decat sa imi confirme cat de nocive sunt produsele pe care le punem pe piele. Nu este o postare despre continutul pe care aceste produse le au. Pentru cine doreste se poate gasi pe internet la o simpla cautare efectele pe care sulfiti, parabenii si alti elementi chimici pe baza de petrol care sunt continute in aceste produse, le pot cauza.
De cand am cunoscut stilul de viata raw-vegan (cand mai raw, cand mai vegan) am aruncat din casa toate produsele chimice incepand de la sampon, balsam, produse de curatat prin casa, detergenti etc. Cand am inteles ca toate aceste produse intrau in contact cu pielea mea si deci in organismul meu atunci am zis ca trebuie musai sa ma debarasez de ele. Pentru detergent de rufe folosesc nucile de sapun iar pt clatire cateodata niste otet, dar nu tot timpul. Pentru spalat vase am un detergent bio si pentru curatat prin casa la fel. Pentru spalat pe maini folosesc sapun facut de mine din uleiuri naturale iar pentru spalat pe cap recunosc ca inca nu am gasit formula ideala. Am incercat cu bicarbonat si clatit cu otet de mere (a functionat o perioada), apoi cu bicarbonat si lamaie, apoi cu lamaie si zeama de castravete, cu seminte de in, cu diverse samponuri bio dar care tooate functionau o perioada de timp si apoi incepeau imi lasau parul parca nespalat. Acum folosesc un sampon bio de la Lavera de care sunt cat de cat multumita.
Toate aceste experimente le fac de imediat 2 ani de zile. Bineinteles ca in tot acest timp mi s-au dezvoltat simturile si nu mai suport nici un parfum sintetic. Cand ajung in supermarket-uri ocolesc cu brio raionul de detergenti pentru ca nu suport mirosul.
Ei, ce vreau sa povestesc este urmatorul episod. Recent m-am hotarat sa ma tund. Si pentru asta m-am dus la coafor. I-am zis tipei ca vreau doar tuns fara spalat, fara coafat ca nu suport mirosul produselor folosite pentru par. Bine ca deja de cand am intrat inauntru mi se intorsese stomacul. Era o tanti care statea cu vopseaua in cap sa se usuce si mirosea vopseaua aia de ma mir ca am rezistat. Sunt poftita sa iau loc si intrebata cum vreau sa ma tund. Ii zic ca vreau asa pana la baza gatului si sa aiba o forma. Daca inainte de a ma tunde ma tot gandeam oare ce mi s-ar potrivi (am parul ondulat-cret si e greu sa ii dau o forma) cand am ajuns acolo vroiam doar sa ma tund si sa ies cat mai repede. Tipa se uita in parul meu, zice ca e nespalat si ca totusi ar trebui sa il spalam. Eu insist ca nu, ea insista ca da...ii zic ca sunt alergica...ea ca nu are sa mi se intample nimic dintr-o singura spalare...si in fine cedez. Sunt splalata pe cap, imbalsamata si in sfarsit tunsa. Am apreciat ca avea mana si in cateva minute a terminat treaba. Eu fericita ca de-acuma scap. (Apropo, inca ma minunez cum de unele femei se relaxeaza la coafor...o enigma pentru mine care e un stres total). Platesc si imi zice ca am un coafat gratis asta daca vin in decursul unei saptamani de cand s-a efectuat tunsul. De parca mie mai imi ardea de coafat! Si in sfarsit ies cat de cat multumita de noua mea freza. Zic gata am scapat si de asta! Ei de unde?!? Consecintele aveam sa le resimt in urmatoarele zile. Ajunsa acasa eram deja foarte obosita. Seara ma simteam un pic ciudat dar am pus pe seama agitatiei din ziua respectiva. Nu prea imi era foame asa ca parca am mancat vreo 2 portocale si cam atat. A doua zi dimineata, adica sambata, ca tunsul a fost intr-o zi de vineri, mi-era asa de rau...o stare de voma, de lehamite. Nu stiam ce-i cu mine. Am incercat sa mananc un fruct, nu intra...am dat-o cu un suc de portocale care mergea cat de cat. Toata ziua am stat in pat fara pofta de mancare, doar cu starea asta continua de rau. Nu stiam de la ce sa fie ...banuiam ca poate de la spalatul cu sampon si de la balsamul pus in par din ziua de dinainte...dar chiar asa rau sa imi fie de la un amarat de sampon cu chimicale pe baza de petrol?!? Ei da...duminica seara m-am convins ca da, de acolo mi se tragea. Starea asta de rau a durat 2 zile si am realizat ca erau exact simtome de detox. Sambata seara pentru ca toata ziua nu reusisem sa mananc mai nimic in afara de un pahar de suc de portocale dimineata si un pahar de suc de morcovi la pranz am zis ca sa manac ceva care de obicei mergea si cand imi era rau adica niste cartofi copti cu niste salata. Cand am luat frunza de salata in gura si o bucata de cartof efectiv nu am putut sa le inghit. Corpul meu refuza sa primeasca mancare asta pentru ca se chinuia sa elimine toxinele primite cadou odata cu samponarea. Duminica am reusit sa mananc niste fructe pe langa suc si seara cand mi-a picat fisa ca e de la sampon am fugit repede sa  m-am spalat pe cap cu mult bicarbonat si cu multa lamaie. Si atunci cand ma spalam inca mai simteam mirosul acele specific sampoanelor. Dar am reusit sa il scot, sa imi simt din nou parul curat si am si dormit mai bine. Luni nu mai aveam nimic.
Aceasta intamplare nu ma duce decat cu gandul la milioanele de oameni care zilnic sau o data la 2,3 zile folosesc aceste produse. Cum reuseste corpul lor sa mai indure atata?
Si ce e mai grav ca le aplicam si copiilor de mici acelasi tratament avand impresia ca daca folosim produsele de ingrijire carora li se face reclama toata ziua la televizor avem impresia ca oferim ce e mai bun copiilor nostri cand de fapt facem exact invers.

4 comentarii:

  1. 1-ori exagerezi 2- ori a fost altceva de vina 3-sau organismul tau nu mai face fata produselor din comert...Daca e varianta 3 e cam nasol ca oriunde vei merge corpul tau nu va face fata provocarii!

    RăspundețiȘtergere
  2. cred ca glumesti! Daca asa reactioneaza corpul tau la un amarat de spalat cu sampon, sincer nu stiu cum supravietuiesti de pe o zi pe alta in lumea in care traim, cu poluare si toxine (mai mult mai mai putin ) la tot pasul...

    RăspundețiȘtergere
  3. He he si io cand le zic ,ma arunca prostia aia din masina ca ne intoxica, ...
    Ei rad si imi zic ca miroase placut, dar io le simt intre ochi.
    Apoi cand le zic ca-s "tarani", pentru ca samponul cu care se spala are un miros, sapaunul altu, balsamu de rufe altu, parfumu cu care se da alt miros si servetele parfumate cu care se sterge pe maini in mod abuziv (in loc sa mearga la chiuveta sa se spele) iara altu. La toate astea se aduna si transpiratia dupa o jumatate de zi la birou, cu aer statut si zapuseala (ca nu-i aer conditionat) si sa vezi tu amestecatura turbata iasa.
    Apoi io le zic ca-s chimicale nebunesti si ca omul n-are nevoie sa miroase a planta ( ca oricum nici a planta nu va mirosi, petrec multa vreme in natura si florile nu asa miros, dar na), ca-i om ... nu zambila.
    Evident ca intr-o masura mai mica sau mai mare dauneaza, ca bine in mod cert nu-ti face.
    Efectele in schimb le simtim si in functie de cat de "obisnuiti" suntem, cat de mult le acceptam sau respingem. Evident ca tu acceptand mai greu naroziile astea, apar si consecintele ca organismul se da peste cap pentru ca nu mai stie ce sa faca cu ele. Insa pentru cine foloseste frecvent chimicale dinastea, efectele nu sunt usor vizibile (n-am spus ca nu exista ! ).

    RăspundețiȘtergere
  4. nu este exagerare! are mare dreptate! nici eu nu mai folosesc produsele chimice de ingrijire corporala. din cauza lor am facut o inflamatie destul de urata pe piele! sotul meu a fost foarte ingrijorat si a insistat sa mergem la dermatolog. acolo am aflat ca am dezvoltat o alergie la astfel de produse. si nu stiti cu cate creme prescrise de dermatolog a trebuit sa ma dau! noroc cu mama mea care este biolog si a facut niste produse in casa, naturale. de atunci nu ma mai ating de produsele de ingrijire din piata!
    si acum va intreb pe voi: in societatea in care traim azi, sa fi curat, inseamna sa porti substante chimice si toxice pe piele?
    mie una, asta nu mi-se pare ca inseamna a fi curat!

    RăspundețiȘtergere